Sunday 27 November 2011

Di Pecat selepas Menunjukan Isyarat Lucah kepada Obama!

Seorang wartawan Stesyen TV terkenal di Rusia, Tatiana Limanova, dipecat setelah menunjukan isyarat lucah iaitu menaikan jari tengahnya setelah menyebutkan nama Presiden AS Barack Obama dalam sebuah siaran berita. Mengacungkan jari tengah adalah gerak tubuh yang dianggap sangat tidak sopan di AS dan di beberapa tempat lain di dunia.
Stesyen TV swasta REN TV telah memecat Limanova dalam pernyataan rasmi pada hari Kamis (24/11/2011). "Pengurus besar REN TV menganggap ini sebagai kesalahan berat terhadap disiplin siaran dan menunjukan sikap tidak Profesional," menurut pernyataan itu.

Kejadian tersebut berlaku pada 14 November lalu,apabila Limanova memjadi pemberita untuk Berita Tengahari. Acara tersebut berlangsung  apabila Limanova—pemenang penghargaan televisyen TEFI Award yang berprestij di Rusia—mula membacakan berita mengenai KTT APEC di Hawaii.

"(Presiden Rusia) Dmitry Medvedev menjadi ketua organisasi Kerja Sama Ekonomi Asia Pasifik (APEC) hari ini," tutur Limanova membuka berita tersebut. "Jawatan ini sebelumnya dipegang oleh Presiden AS Barack Obama." Selpas selesai membacakan penyataan tersebut, pemberita terus mengacungkan tangan kirinya dari meja dan menunjukkan jari tengahnya ke kamera.

Limanova dikhabarkan dipecat hari itu juga. Secara rasmi, pihak REN TV mengatakan,  Limanova pada masa berkenaan  sebenarnya mengarahkan jari tengahnya kepada juru kameranya dan tidak sedar saat itu ia masih ditayangkan di televisyen.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...