Thursday 26 January 2012

Impian, kerjaya dan cita-cita

Setiap orang ada cita-cita dan distulah bermulanya impian dan akhirnya kepada kerjaya. Hmm dalam gak maksud tu.. Mgkin kita x sedar, kita ni terlalu pikirkan cita-cita masa muda dan akhirnya x tercapai cita-cita kita itu, mungkin ada yang dapat capai cita-cita dan ada juga yang gagal. Namun bersyukurlah dengan apa yang kita kecapi.

Dulu kita semua ada cita-cita! teringat dulu masa sekolah rendah, masa tu cikgu ada bertanya tentang cita-cita bila besar nak jadi ape. huhu. Mase tu ramai kawan cakap nak jadi Doktor la, Akauntan la, Jurutera la, Pilot la bila sampai turn aku, cikgu bertanya aku tergamam. Lalu dengan slamber aku ckp nak jadi Pengutip sampah! cikguku terdiam.. semua kawan-kawan dgn cikgu aku pn bantai ketawa hahaha bodoh tol aku masa kecil-kecil dulu. terkenang zaman sekolah rendah dlu. Hmm

Ingat lagi masa sekolah rendah ada rekod peribadi pelajar, kat belakang sekali ada plot tentang cita-cita ada tiga kolum kat situ masa 2 x pk lah nk hebat2! aku ingat lagi aku buh ape salah satunya adalah hehe-

Pertama


 Ahli Bomba (ikut kerja bapak aku hihihi)


Kedua!

Nak jadi Polis! sebab masa tu tak taw polis tu. yela masa kcik2 ingat polis 2 hero lawan org jahat hehehe

Ketiga--


Askar!-- sebab mase kecik2 dlu slalu nampak askar pastu tgk plak cite Sarjan hassan! huh semangat nak jd askar sbb nak perang! hehe best!



Dan semua cita-cita kita ni bukanlah muda tercapai kan! kene belajar pandai-pandai sbb kalau x de kelulusan mcm ne nak minta ketiga-tiga kerja tu kan? So alhamdulillah berkat hasil usaha dan keberkatan aku kini berjaya mencapai salah satu dr ketiga-tiga cita-citaku masa sekolah rendah dulu... dan kini aku bergelar Pegawai tentera dan berkhidmat di dalam Rjimen Askar melayu Diraja! Alhamdulillah!

Inilah Aku!

2 comments:

  1. Hai..thanks tuan follow..hehe.keep in touch :))

    ReplyDelete
  2. tercapai gk kn cita2 tu....emmm jdi askar jgn pencen awal tau...=)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...