Tuesday 25 October 2011

Gempar! Saya Yang Bunuh Muammar Gaddafi!

Seorang pejuang NTC Libya membuat rakaman sebuah video yang mengatakan bahawa dialah yang telah membunuh Kolonel Muammar. Pemuda itu, yang wajahnya muncul dalam video itu tetapi masih belum dikenalpasti, telah mengatakan, dia membunuh diktator tersebut karena tak rela untuk membiarkannya hidup. "Kami menangkapnya," kata pejuang dalam video tersebut seperti dipetik Daily Mail, Isnin (24/10/2011). "Saya memukul wajahnya. Sejumlah pejuang lain ingin membawanya pergi dan saat itulah saya menembaknya, dua kali di wajah dan di dada."

 Untuk membuktikan pengakuannya, pejuang itu kemudian mempamerkan kemeja yang berlumuran darah milik gaddafi, lalu menunjukkan cincin emas yang ia katakan ia ambil dari jari Muammar Gaddafi yang sudah tak bernyawa itu.

Pengakuan sensasi itu muncul selepas tersebarnya video paling jelas dan paling mengerikan saat Ghaddafi dipukul secara kejam pada waktu penangkapannya. Video itu menunjukkan diktator yang berlumuran darah itu setelah beliau dikeluarkan dari tempat persembunyiannya di Sirte, kota kelahirannya. Ia lalu ditendang dan dipukul oleh para penangkapnya.

Dengan teriakan "Allahu Akbar", dan bunyi tembakan senapang, para pejuang itu menganiaya Gaddafi yang mengalami pendarahan di sebuah jalan dan memasukkannya ke sebuah trak yang sedang menunggu. Dalam adegan yang mengerikan itu, para pemberontak memukul bekas pemimpin Libya itu. Mereka membawa dia dengan menarik rambutnya dan menlemparkan debu ke wajahnya. Gaddafi yang terluka nampaknya tetap diam, berupaya untuk bertahan dari pukulan yang menerjah ke wajah dan kepalanya.

 Adjust bos- Mengejutkan!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...