Monday 24 October 2011

Valentino Rossi Bersara tahun depan ekoran insiden di Sepang?


Insiden maut yang telah meragut nyawa Marco Simoncelli apabila terjatuh ketika berlumba di MotoGP Malaysia di Sepang, cukup mengejutkan ramai pihak. Sehubungan dengan peristiwa itu, Valentino Rossi dikhabarkan akan bersara mulai tahun depan.

Namun begitu, Davide Brivio, bekas pengurus Team Yamaha yang dibawa Rossi ke team Ducati telah menyangkal dakwaan tersebut. Ia sekaligus menepis khabar angin yang mengatakan "The Doctor" akan bersara dari MotoGP ekoran kejadian yang telah mengorbankan rakan baiknya "SuperSic".

Dalam akun twitternya Brivio menulis tidak benar kalau Rossi ingin berhenti. "Banyak yang bertanya khabar Rossi ingin bersara. Ini tidak benar sama sekali dan saya harus menjelaskannya."

Sebagai sahabat, Rossi menulis dalam akun twitternya yang menyatakan, "Sic seperti adik bagi saya. Dia begitu hebat di trek, tapi seorang yang sentimental dalam kehidupannya. Saya tidak percaya dengan kejadian itu, saya sangat merindukannya," tulis Rossi.


hehe Ngejasss Bohh!!! - ada aku kesah?



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...