Friday 28 October 2011

Sinopsis Perjalanan Seorang Perwira Muda!

Kerja, kerja, kerja! itulah yang selalu orang serabut tentang kerja ni!
kita perlu kerja dan mencari rezeki walaupun sesuap nasi untuk diri dan juga tanggungan kita.
setiap pekerjaan perlulah ada kelulusan dan pencapaian. tak lupa juga yang penting pengalaman.

Dalam dunia pekerjaan ni, aku rasa aku tidak pernah rasa menganggur. Alhamdulillah!
Dari Form 4 lagi aku sudah rasa hidup berdikari, bermulanya cerita apabila habis peperiksaan PMR pada tahun 2002. aku sudah merasakan aku dah cuba yang terbaik setelah mengharungi perit kesempitan hidup. Alhamdulillah keputusan yang sederhana telah meyakinkan diriku dan keluarga. Walaupun aku ni banyak buat perkara-perkara yang agak nakal masa persekolahan dulu.

Dengan berbekalkan keputusan yang tidak seberapa itu, aku telah mencuba nasib di dalam pemilihan sekolah tentera di Port Dickson. Bertapa susahnya mengharungi perjalanan bersendirian menaiki kereta api dan aku berjaya menjadi salah seorang penuntut perantis di Sekolah berkenaan. Sekolah tentera ini amat mencabar dari segi mental dan fizikal. pelbagai suka dan duka diharungi bersama 269 perantis yang lain. berbekalkan kemahiran vokasional dan keputusan SPMV di sekolah ini akhirnya aku berjaya melanjutkan diri ke Kolej tentera Darat dan sehingga aku berjaya ditauliahkan ke dalam salah satu rejimen infantri. Segala kisah-kisah ini akan aku ceritakan bermulanya dari pemilihan awal ketika di tingkatan 4, pemilihan akhir sekolah tentera, pengalaman menjadi junior, pengalaman menjadi senior, ketika ketenteraan(rekrut), ketika berkerja menjadi anggota, ketika pemilihan KTD dan KTD semuanya aku ceritakan di dalam blog ini satu persatu. Perjalanan seorang perwira muda Malaysia. insyallah!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...