Thursday 27 October 2011

Ulasan dalam kekecohan kenaikan harga Tiket Final PM 2011!

“Saya nak tanya awak, awak rasa ramai ke yang datang stadium final nanti ? .. saya tak rasa penyokong akan datang memenuhi stadium, kalau saya terpaksa beli tiket, saya takkan beli. Bukan sebab tak patriotic, mahal juga bukan alasan, tetapi saya nak tanya apabila menetapkan harga tiket apa kriteria yang dia (FAM) tengok? Time macam ni lah kita berpeluang melihat kemeriahan bolasepak tempatan, tapi tindakan macam ni, hanya akan menjauhkan minat mereka untuk datang ke stadium. FAM perlu faham situasi mereka, bukan semua berkemampuan, jangan hanya fikirkan kewajaran di satu pihak..”. – Datuk Ghani Minhat.
"Saya sudah pun merayu dengan FAM melalui (Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan) Datuk Hamidin (Amin) dan Datuk Azzuddin (Ahmad, Setiausaha Agung FAM) supaya dapat dikurangkan harga tiket (perlawanan Terengganu-Negeri Sembilan di Stadium Shah Alam).-TIMBALAN PRESIDEN FAM
 
.SAYA SERBASALAH DAN TAK TAU SIAPA YG BETUL...JKPT Dan JKTP KATA IANYA DGN PERSETUJUAN PBNS&PBNT..TAPI MLM NI PRESIDEN PBNS HUBUNGI SAYA DAN NAFIKAN...YG MANA SATU BETUL?APAPUN SY HARAP PBNS&PBNT SEPAKAT DLM HAL INI...MEREKA BERHAK BERSUARA...BEGITU JUGA PENYOKONG..BERUNDINGLAH JALAN KELUAR YG BAIK..SUARA RAMAI HARUS DI DENGARI.... - Tan Sri Annuar Musa
 
"AZZUDDIN ANGGAP PENYOKONG BERHAK PULAUKAN PERLAWANAN"...Angkuh sungguh, ego,keras hati..xpe la..langit tak selalunya cerah.. "Harga tiket ditetapkan selepas mengambil kira daripada semua aspek yang melibatkan kos seperti kos pembayaran elaun pengadil, kos penyelenggaran stadium, kos keselamatan dan beberapa lagi kos yang perlu dijelaskan -
Zack Rahim (Pengurus Safee Sali): Liga Indo ada 2 team AFC Champions League, 1 AFC Cup! 5 pemain import, bintangnya selalu keluar TV, iklan TV, billboard, majalah dll media. PJFC kelub private, tiada back-up mana2 kerajaan. Hidup kelub bukan pd gate collection, tp pd sponsorship dan endorsement. Harga tiket berdasarkan kajian atas pendapatan penyokong yg rajin ke stadium yg rata2 bergaji Rp1juta (RM360) sebulan. Brp pendapatan mrk yg selalu memenuhi ruang tgh stadium? Ultras yg berdiri sepanjang 90min? Yg selalu main gendang? Kenapa FAM tak dptkan sponsor khusus utk biayai Final PM? Tanggungjawab penyokongkah utk kos penganjuran Final? Penyokong adalah pemain ke12 utk tiap pasukan mana2 liga, tp bukan utk Show Game!
  Tenteramalaya- Macam-macam nak jadi dengan malaysia ni. huhuhu pada pendapat aku tak wajarlah naik harga tiket sampai mcm ni. mcm nak tgk malaysia lawan Arsenal plk. kalau harge tiket 2 mahal aku paham lah kan. huhuhu harge tiket terlalu mahal akan mengakibatkan boikot dan banyak kerugian lain kepada penyokong. Risau juga tahun-tahun mendatang. brape lah pulak harga tiket ni kan? RM 50 huiiyo banyak 2! mcm tiket masuk taman thema waterpark jer.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...