Sunday 23 October 2011

Cerita tentang kerja.

    Kerja ni memang bermacam-macam kerja ada di dunia, dari pencacai sampai ke bos. Setiap kerja mesti ada jawatan. tak kiralah kerja swasta ke or GoMEN. Kerja kat malaysia ni memang banyak, tapi biasalah orang kita, kerja nak kena ikut selera, kemahuan tak pun ikut sempat! janji masyuk dan tetap. orang kita ni memang memilih kerja, kalau kerja berat or penat sikit tak pun kerja low standart la contohnya buruh, tukang kebun atau pembantu rumah ke dah orang kita ni tak nak. malu kot huhu.

    Tapi tu lah hakikat yang nyata, pernah ke anda jumpa kawan lama dan tanya apa dia buat sekarang? Pernah ke dengar mereka akan jawab "Oh aku kerja tukang kebun kat rumah Orang kaya Semantan je." Pernah tak? Tak pernah kan? hehe kalau jumpa paling kurang dia mesti kata "Oh kerja biasa-biasa jer." tak pun sampai tak mengaku kerja. Siap cakap peternak anggur paling berjaya. hahahah. Sanggup tak mengaku kerja yang low class sebab malu. Hurm itulah masalah orang kita skrg.

    Untuk apa malu dengan kerja kita? haduiyaiiii sepatutnya kita perlu berbangga dengan kerjaya kita asalkan halal dan cukup untuk bersederhana. bukan nya kita susahkan orang? bukan nya kita mencuri? bukan nya kita mengemis? bukan nya kita tipu duit orang! Haaa... ni yang geram ni hihi Bab tipu duit orang ni ada kisahnya. Nantilah kita cerita. TQ.

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...